Zadbaj o styl życia

Wielogodzinna praca stanowi duże obciążenie dla Twojego organizmu. I dlatego jest rzeczą wręcz niezbędną właściwie zadbać o Twój styl życia. Co to znaczy?

Przede wszystkim prawidłowe odżywianie. I tu pewnie ktoś czytając ten tekst popuka się w głowę i pomyśli: „Ludzie kochani, jakie prawidłowe odżywianie? Przecież jak ktoś ma setki spraw na głowie, jeździ z jednego miejsca w drugie, z konferencji na spotkanie, to nie ma czasu i nawet ochoty myśleć jeszcze o swojej diecie. Człowiek biznesu zjada byle co, o byle jakiej porze. Posila się wtedy, kiedy ma na to czas, nawet czasem w samochodzie wcina kanapki, albo w przydrożnym barze kupuje hamburgera.”
A my Ci na to powiemy: BZDURA.

Wcale nie trzeba wiele czasu, aby zadbać, chociaż w pewnym stopniu, o swoją dietę. Potrzeba tylko odrobinę dobrej woli i poświęcenia nieco uwagi. A więc weź do ręki swój organizer i napisz na pierwszej stronie, przed wszystkimi telefonami i kontaktami, dwa podstawowe zalecenia:

Przed wyjściem do pracy zjedz koniecznie śniadanie. Lunch w pracy jedz o stałej porze – nie umawiaj na tą godzinę spotkań biznesowych. Potem w ciągu dnia możesz jeszcze coś przekąsić, niekoniecznie batonika Snickers. Kolacji jeść nie musisz, no chyba, że lekką i nie o północy. Pij dużo wody niegazowanej. Jeśli pijesz sok, to ze świeżych owoców i warzyw (jest drogi, ale Cię na niego stać, bo masz biznes). Na śniadanie, lunch i ewentualną kolację jedz dużo warzyw, mało smażonego, zamawiaj ciemne pieczywo zamiast białego.
Nie pij w nadmiarze alkoholu. Na kolacjach biznesowych wypij jedno piwo, albo drinka, i tyle. Jeśli zrobisz to razy 4, następnego dnia do 12-tej będziesz miał problem ze skupieniem wzroku na ekranie laptopa. Alkohol w większych ilościach wypłukuje minerały z organizmu, co sprawia, że będziesz się szybciej męczył w pracy.
Czy to dużo? Wydaje się, że wcale nie tak tragicznie. Możesz wierzyć lub nie, ale stosowanie dyscypliny w odżywianiu doda Ci sił, chęci do życia i pracy oraz zdecydowanie zmniejszy stres. Polepszy Twój humor i wyeliminuje wiele mniejszych lub większych dolegliwości.

Druga ważna sprawa to prawidłowy sen. Niezwykle ważne jest, abyś spał odpowiednio długo. Nie będziemy tutaj zbyt szeroko rozwodzić się nad tym zagadnieniem, ale musisz zapamiętać 2 rzeczy:
Śpij około 7 godzin na dobę. Nie krócej, bo wstaniesz zmęczony. Nie dłużej, bo później ciężko się pozbierać i zacząć dzień, no i trochę szkoda czasu. Przed spaniem wyłącz wszelkie telefony. Broń Boże, żeby Cię jakiś oszołom, tudzież nachalny klient obudził w nocy. Sen po wybudzeniu ma już mniejszą wartość.
Jeśli jednak Twój sen w nocy nie był zbyt dobry i wystarczająco długi, to spróbuj się zdrzemnąć w dzień. Krótka półgodzinna drzemka w ciągu dnia może zdziałać cuda. Po niej jesteś wypoczęty, wracają siły witalne i chęć do pracy na resztę dnia. Japończycy naukowo udowodnili, iż krótki sen w ciągu dnia wpływa bardzo pozytywnie na zdrowie i wydajność organizmu. Więc nie wstydź się usnąć czasem w swoim fotelu ;-)
To tylko tyle i aż tyle, żeby chociaż trochę zadbać o swój sposób życia.

Pozdrawiają Cię fanatycy soków wyciśniętych ze świeżych owoców

Piotr i Paweł Krzyworączka

PS. Możesz do kwestii zdrowego stylu życia podchodzić z przymrużeniem oka. Możesz myśleć, że jesteś niezniszczalną maszyną. Też tak kiedyś myślałem. Ale raz przeholowałem: obniżyłem nieco kaloryczność posiłków, bo chciałem trochę zrzucić wagi, równocześnie trenowałem na siłowni i biegałem co wieczór; no i pracowałem po 10-14 godzin dziennie, jak zwykle. I wiesz co się stało? Organizm się zbuntował.
Wpadłem w spory dołek zdrowotny: czułem się zmęczony, nie miałem apetytu, weny do pracy, ledwo chodziłem, wszystko mnie bolało, miałem obniżoną temperaturę ciała. Mój organizm powiedział DOŚĆ. Dostałem nauczkę: już nigdy nie zrobię takiej głupoty. Pomyśl przez chwilkę, czy Ty też popełniasz
takie błędy w życiu?
Jak-Pokonac-Stres.pl – styl życia w walce ze stresem ma olbrzymie znaczenie, ale to nie wszystko; są inne skuteczne metody jak pokonać stres

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>